چگونگي نگهداري از در و پنجره هاي دوجداره upvc

»»چگونگي نگهداري از در و پنجره هاي دوجداره upvc

چگونگي نگهداري از در و پنجره هاي دوجداره upvc

طراحی ، تولید و نصب پنجره های uPVC با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر پنجره ها و کارایی آنها در بالاترین حد باشد اگر بخواهيد بيشترين بهره را از درب و پنجره هاي دوجداره UPVC خود ببريد؛ رعايت نکات زیر الزامی است;

1. قطعات فلزی داخلی و بیرونی باید مرتب، تمیز و عاری از گرد و غبار شوند با فاصله هاي زماني معين، تمام قطعات مكانيكي و متحرك درو پنجره ها را روغن كاري كنيد. البته روغن كاري بايد توسط روغن هاي رقيق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود و قطعات متحرک نیز پس از پاکسازی مرتب گریس کاری شوند.

2. به منظور دوام بيشتر لاستيك هاي درزگير در و پنجره های دوجداره، در بازه زماني مشخص حداكثر سه ماه يكبار آن ها را توسط پارچه اي حاوي صابون مايع تميز كنيد. زيرا اين عمل نرمي، انعطاف و تميزي لاستيك ها را به ارمغان مي آورد در حین این عمل دقت کنید که لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشده باشند نوارهای آب بندی باید گرد و غبارگیری و با یک محلول پاک کننده و ناساینده تمیز شوند تا پنجره ها بهترین آب بندی را داشته باشند

3. براي تميز كردن در و پنجره ها مي توانيد از مخلوط آب و صابون استفاده كنيد تا بدون باقي گذاشتن اثر گردو غبار، در و پنجره ها را براق سازد پارچه اي را كه جهت تميز نمودن پنجره ها انتخاب مي كنيد، مي بايست بدون پرز باشد تا بتوان به راحتي سطوح در و پنجره ها را تميز كرد.

4. اگر پس از نصب در و پنجره های دوجداره upvc، هنوز فعاليت هاي اجرايي ساختمان باقي مانده است، مي بايست، كاور روي در و پنجره ها كنده نشود تا از آسيب به آن ها جلوگيري كند. همچنين نبايستي اين كاور ها به مدت طولاني بر روي در و پنجره ها باقي بماند. چراكه ممكن است اثر چسب تا مدت ها بر روي آنها باقي بماند. در صورتی که هنگام جدا کردن ، برچسب ها به پنجره چسبیده بودند می توان به سادگی از یک سشوار برای دمیدن به پنجره ها استفاده کرد و سپس برچسب ها را به راحتی جدا نمود.

5. به طور مرتب دستگيره ها و قسمت هاي متحرك ديگر در و پنجره های دوجداره upvc را بررسی كنيد كه شل و هرز نشده باشند. معمولا” با چك كردن منظم اين قسمت ها، مي توان پيچ مربوطه را يافت و آن را پيش از بروز مشكل محكم كرد.

6. در هنگام فعاليت هاي بازسازي از قبيل نقاشي و سيمانكاري و … لازم است تا روي در و پنجره های دوجداره upvc را با پوشش مناسبي پوشاند تا آسيبي به آن نرسد. در صورت آلوده شدن در و پنجره ها لازم است تا بدقت آنها را تمييز كرد تا وجود اين مواد باعث كدر شدن سطوح پنجره نشود.

7. با توجه به تنوع يراق آلات در نظر گرفته شده، جهت در و پنجره هاي دوجداره UPVC ، مي بايست دستور العمل هاي مفيدي كه از طرف سازنده در خصوص نحوه استفاده از آن ها ارائه مي گردد، به دقت صورت پذيرد تا در صورت بروز هر گونه مشكل، بتوان آن را بر طرف كرد.

8. از نزديك نمودن وسايل حرارت زا همچون آتش جوشكاري و يا شعله مستقيم به در و پنجره هاي دوجداره UPVC اجتناب كنيد.

9. رعايت موارد مذكور در رابطه با تميز كردن و مراقبت از در و پنجره ها، مي تواند زيبايي و سلامت دايمي آن ها را تضمين كند.

10. برچسب های روی پروفیل را بلافاصله پس از نصب جدا نمایید، در غیر این صورت در اثر تابش آفتاب خشک شده و جدا نمی شود و یا اثر چسب روی پروفیل باقی می ماند.

11. . لولاها، لاکینگ پلیت ها و قطعات متحرک باید به صورت حرفه ای از نظرسفتی پیچ ها و عملکرد صحیح بازدید شوند شیارهای تخلیه آب بازدید شوند تا در اثر تجمع گرد و غبار مسدود نشده باشند.

12. تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است باعث شود که ابزار و یراق آلات پنجره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه بازخواهد گشت.

میزان مقاومت در مقابل شوینده ها

در شهرهای بزرگ به علت آلودگی هوا در و پنجره ها به سرعت کثیف می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. تمیز کردن در و پنجره ها با شوینده های شیمیایی باعث می شود که رنگ این در و پنجره ها خورده شود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشته باشد. در و پنجره های دوجداره UPVC با آب و کمی صابون به سادگی تمیز می شوند که ظاهری مانند اول خود پیدا می کنند. همچنین این در و پنجره ها در مقابل زیان های مواد شوینده شیمیایی مقاومت کامل دارند.

منبع : مجتمع بوتیا صنعت

2018-10-14T10:48:01+03:30آگوست 6th, 2018|مقالات دسته بندی ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه